Opmerking voor verzamelaars: aankomst van Caladium en zeldzame planten

Onze babyplantjes zijn terug! Maak je eigen baby plantenbak

Algemene verkoopvoorwaarden

Algemene verkoopvoorwaarden

Preambule

Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle verkopen afgesloten op de website.  De groene aanraking.

De website www.lagreentouch.fr is een dienst van:

  • Milly en Co
  • gelegen 7 rue Notre Dame, 94120 Fontenay sous bois Frankrijk
  • URL-adres van de site: www.lagreentouch.fr
  • e-mail: hello@lagreentouch.fr

De website  De groene aanraking  verkoopt de volgende producten:  plantenterrarium of enig ander product dat verband houdt met de decoratie van kamerplanten.

De klant verklaart de algemene verkoopvoorwaarden te hebben gelezen en aanvaard alvorens zijn bestelling te plaatsen. Validatie van de bestelling betekent dus aanvaarding van de algemene verkoopvoorwaarden.

Artikel 1 - Beginselen

Deze algemene voorwaarden geven uitdrukking aan het geheel van de verplichtingen van de partijen. In die zin wordt de koper geacht ze zonder voorbehoud te aanvaarden.

Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing met uitsluiting van alle andere voorwaarden, en in het bijzonder de voorwaarden die van toepassing zijn op verkoop in winkels of via andere distributie- en marketingkanalen.

Ze zijn toegankelijk op de website  De groene aanraking  en zal, indien van toepassing, prevaleren boven elke andere versie of elk ander tegenstrijdig document.

De verkoper en de koper komen overeen dat uitsluitend deze algemene voorwaarden hun relatie beheersen. De verkoper behoudt zich het recht voor om zijn algemene voorwaarden van tijd tot tijd te wijzigen. Ze zijn van toepassing zodra ze online worden gezet.

Indien een verkoopvoorwaarde zou ontbreken, zou deze worden geacht te vallen onder de praktijken die van kracht zijn in de sector van verkoop op afstand, waarvan de bedrijven hun hoofdkantoor in Frankrijk hebben.

Artikel 2 - Inhoud

Het doel van deze algemene voorwaarden is het definiëren van de rechten en plichten van partijen in het kader van de online verkoop van goederen die door de verkoper aan de koper worden aangeboden, vanaf de website  De groene aanraking.

Deze voorwaarden hebben uitsluitend betrekking op aankopen gedaan op de site van  De groene aanraking  en uitsluitend geleverd op het vasteland van Frankrijk of Corsica. Voor elke levering in de Franse overzeese gebiedsdelen of in het buitenland dient u een bericht te sturen naar het volgende e-mailadres: contact@lagreentouch.fr.

Deze aankopen betreffen de volgende producten:  plantenterrarium of enig ander product gerelateerd aan de decoratie van kamerplanten.

Artikel 3 - Precontractuele informatie

De koper erkent voorafgaand aan het plaatsen van zijn bestelling en het sluiten van het contract op een leesbare en begrijpelijke wijze op de hoogte te zijn gesteld van deze algemene verkoopvoorwaarden en van alle informatie opgesomd in artikel L. 221-5 van het Consumentenwetboek.

De volgende informatie wordt op duidelijke en begrijpelijke wijze aan de koper doorgegeven:

- de essentiële kenmerken van het onroerend goed;

- de prijs van het goed en/of de wijze van berekening van de prijs

- en, indien van toepassing, alle extra transport-, bezorg- of portokosten en alle overige eventueel verschuldigde kosten.

- bij gebreke van onmiddellijke uitvoering van het contract, de datum of uiterste termijn waarbinnen de verkoper zich ertoe verbindt het goed te leveren, ongeacht de prijs ervan;

- informatie met betrekking tot de identiteit van de verkoper, zijn post-, telefoon- en elektronische contactgegevens, en zijn activiteiten, die met betrekking tot wettelijke garanties, de functionaliteiten van de digitale inhoud en, indien van toepassing, de interoperabiliteit ervan, het bestaan ​​en de voorwaarden van implementatie van garanties en andere contractuele voorwaarden.

Artikel 4 - De bestelling

De koper heeft voor elk product de mogelijkheid om zijn bestelling online te plaatsen vanuit de onlinecatalogus en het formulier te gebruiken dat daar verschijnt, binnen de grenzen van de beschikbare voorraden.

De koper wordt op de hoogte gebracht van elke onbeschikbaarheid van het bestelde product of goed.

Om de bestelling te valideren, moet de koper deze algemene voorwaarden aanvaarden, door waar aangegeven te klikken. Hij zal ook het adres en de leveringsmethode moeten kiezen en uiteindelijk de betalingsmethode moeten valideren.

De verkoop wordt als definitief beschouwd:

- na verzending per e-mail aan de koper van een bevestiging van aanvaarding van de bestelling door verkoper;

- en na inning door de verkoper van de volledige prijs.

Elke bestelling houdt aanvaarding in van de prijzen en beschrijvingen van de producten die te koop zijn. Elk geschil op dit punt zal plaatsvinden in het kader van een eventuele omruiling en de hieronder vermelde garanties.

In bepaalde gevallen, waaronder niet-betaling, onjuist adres of ander probleem met de account van de koper, behoudt de verkoper zich het recht voor om de bestelling van de koper te blokkeren totdat het probleem is opgelost.

Voor vragen met betrekking tot het volgen van een bestelling moet de koper per e-mail contact opnemen met de klantenservice: hello@lagreentouch.fr

Artikel 5 - Elektronische handtekening

De online verstrekking van het bankkaartnummer van de koper en de definitieve validatie van de bestelling vormen het bewijs van de instemming van de koper:

-  betaling van de bedragen die verschuldigd zijn op grond van de aankooporder,

-  ondertekening en uitdrukkelijke aanvaarding van alle uitgevoerde handelingen.

In geval van frauduleus gebruik van de bankkaart wordt de koper verzocht, zodra dit gebruik wordt vastgesteld, per e-mail contact op te nemen met de verkoper: hello@lagreentouch.fr

Artikel 6 - Orderbevestiging

De verkoper verstrekt de koper per e-mail een kopie van het contract.

Artikel 7 - Bewijs van de transactie

Geautomatiseerde gegevens, bewaard in de computersystemen van de verkoper onder redelijke veiligheidsomstandigheden, zullen worden beschouwd als bewijs van communicatie, bestellingen en betalingen tussen de partijen.De archivering van inkooporders en facturen gebeurt op een betrouwbare en duurzame drager die als bewijs kan worden voorgelegd.

Artikel 8 - Productinformatie

De producten waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, zijn de producten die op de website van de verkoper staan ​​en die zijn aangegeven als verkocht en verzonden door de verkoper. Ze worden aangeboden zolang de voorraad strekt.

De producten worden met de grootst mogelijke nauwkeurigheid beschreven en gepresenteerd. Mochten zich in deze presentatie echter fouten of omissies hebben voorgedaan, dan kan de verkoper niet aansprakelijk worden gesteld.

De foto's van de producten zijn niet contractueel.

Artikel 9 - Prijs

De verkoper behoudt zich het recht voor om zijn prijzen op elk moment te wijzigen, maar verbindt zich ertoe de prijzen toe te passen die van kracht zijn op het moment van de bestelling, onder voorbehoud van beschikbaarheid op die datum.

Prijzen zijn aangegeven in euro's. Ze houden geen rekening met de leveringskosten, die extra worden gefactureerd en aangegeven vóór de validatie van de bestelling. De prijzen houden rekening met de btw die van toepassing is op de dag van de bestelling en elke wijziging in het toepasselijke btw-tarief wordt automatisch weerspiegeld in de prijs van de producten in de online winkel.

Als een of meer belastingen of bijdragen, met name op milieugebied, zouden worden ingevoerd of gewijzigd, naar boven of naar beneden, kan deze verandering worden weerspiegeld in de verkoopprijs van de producten.

Artikel 10 - Betaalwijze

Het betreft een bestelling met betalingsverplichting, wat betekent dat het plaatsen van de bestelling betaling door de koper met zich meebrengt.

Om zijn bestelling te betalen beschikt de koper naar eigen keuze over alle betaalmethoden die hem door de verkoper ter beschikking worden gesteld en die op de website van de verkoper worden vermeld. De koper garandeert aan de verkoper dat hij over de eventueel noodzakelijke autorisaties beschikt om de door hem gekozen betalingsmethode te gebruiken bij het valideren van het bestelformulier. De verkoper behoudt zich het recht voor om het gehele orderbeheer en de levering op te schorten in geval van weigering van de autorisatie voor betaling per creditcard van officieel erkende organisaties of in geval van niet-betaling. De verkoper behoudt zich in het bijzonder het recht voor om een ​​levering te weigeren of een bestelling uit te voeren van een koper die een eerdere bestelling niet geheel of gedeeltelijk heeft betaald of met wie een betalingsgeschil loopt.

De prijs wordt betaald  volledig op de dag van de bestelling, volgens de volgende voorwaarden:

per betaalkaart    .

De prijs wordt betaald  volledig  , volgens de volgende voorwaarden:  door  betaalkaart    .

3X 4X MET KOSTEN
Betaling van uw bestelling in 3 of 4 termijnen met creditcard vanaf 100€ aankopen tot 3000€ bij Oney Bank.
https://www.payplug.com/hubfs/CGV%20PayPlug%20Oney%20pour%20CGV%20site%20marchand.pdf "

Artikel 11 - Beschikbaarheid producten - Vergoeding - Afwikkeling

Behalve in gevallen van overmacht of tijdens periodes van sluiting van de online winkel, die duidelijk zullen worden aangekondigd op de startpagina van de site, zullen de verzendtijden, binnen de grenzen van de beschikbare voorraden, de hieronder aangegeven tijden zijn.De verzendtijden lopen vanaf de datum van registratie van de bestelling, aangegeven in de bevestigingsmail van de bestelling.

Voor leveringen op het vasteland van Frankrijk en Corsica bedraagt ​​de levertijd 3 tot 7 werkdagen voor standaardlevering en 24 uur in Ile de France voor expreslevering.  vanaf de dag die volgt op die waarop de koper zijn bestelling heeft geplaatst, volgens de volgende voorwaarden:  Savemypaquet, Milly And Co. De deadline bedraagt ​​uiterlijk 30 werkdagen na het sluiten van het contract.

Voor leveringen in de Franse overzeese gebiedsdelen of een ander land zullen de leveringsvoorwaarden van geval tot geval aan de koper worden gespecificeerd.

Bij niet-naleving van de overeengekomen leveringsdatum of -termijn moet de koper, alvorens de overeenkomst te beëindigen, de verkoper opdracht geven deze binnen een redelijke aanvullende termijn uit te voeren.

Bij gebrek aan uitvoering aan het einde van deze nieuwe termijn kan de koper het contract vrijelijk beëindigen.

De koper moet deze opeenvolgende formaliteiten vervullen per aangetekende brief met ontvangstbewijs of schriftelijk op een andere duurzame drager.

Het contract wordt als ontbonden beschouwd na ontvangst door de verkoper van de brief of het schrijven waarin hem op de hoogte wordt gesteld van dit besluit, tenzij de professional intussen hieraan heeft voldaan.

De koper kan het contract echter onmiddellijk beëindigen als de hierboven genoemde data of termijnen voor hem een ​​essentiële voorwaarde van het contract vormen.

In dit geval is de verkoper, wanneer het contract wordt ontbonden, verplicht om de koper alle betaalde bedragen terug te betalen, uiterlijk binnen   14 dagen   na de datum waarop het contract is beëindigd.

Indien het bestelde product niet beschikbaar is, wordt de koper hiervan zo snel mogelijk op de hoogte gebracht en heeft hij de mogelijkheid de bestelling te annuleren. De koper heeft dan de keuze om ofwel binnen 14 dagen na betaling teruggave van de betaalde bedragen aan te vragen, ofwel om omruiling van het product te vragen.

Artikel 12 - Leveringsvoorwaarden

Levering betekent de overdracht aan de consument van fysiek bezit of controle over het goed. De bestelde producten worden geleverd volgens de hierboven vermelde voorwaarden en deadlines.

De producten worden geleverd op het adres dat door de koper op het bestelformulier is aangegeven, de koper moet zorgen voor de juistheid ervan. Elk pakket dat naar de verkoper wordt teruggestuurd vanwege een onjuist of onvolledig afleveradres, wordt opnieuw verzonden op kosten van de koper. De koper kan op zijn verzoek een factuur naar het factuuradres laten sturen en niet naar het leveringsadres, door de daartoe voorziene optie op de bestelbon te valideren.

Indien de koper afwezig is op de dag van bezorging, zal de bezorger een visitekaartje in de brievenbus achterlaten, waarmee het pakket op de aangegeven locatie en op het aangegeven tijdstip kan worden opgehaald.

Indien op het moment van levering de originele verpakking beschadigd, gescheurd of geopend is, dient de koper vervolgens de staat van de artikelen te controleren. Als ze beschadigd zijn, moet de koper het pakket weigeren en een voorbehoud maken op de leveringsbon (pakket geweigerd omdat het open of beschadigd is).

De koper moet op de leveringsbon en in de vorm van een handgeschreven voorbehoud, vergezeld van zijn handtekening, elke anomalie met betrekking tot de levering aangeven (schade, ontbrekend product in vergelijking met de leveringsbon, beschadigde verpakking, kapotte producten, enz.).

Deze controle wordt geacht te zijn uitgevoerd zodra de koper, of een door hem gemachtigde persoon, de leveringsbon heeft ondertekend.

De koper moet vervolgens dit voorbehoud uiterlijk binnen de twee werkdagen na ontvangst van het/de artikel(en) per aangetekende brief aan de vervoerder bevestigen en een kopie van deze brief per fax of gewone post naar de verkoper sturen op het adres vermeld in de instructies. . legaal van de site.

Als de producten aan de verkoper moeten worden geretourneerd, moet hiervoor binnen 14 dagen na levering een retourverzoek aan de verkoper worden ingediend. Elke klacht die buiten deze termijn wordt ingediend, kan niet worden aanvaard. Het retourneren van het product kan alleen worden aanvaard voor producten in hun originele staat (verpakking, accessoires, instructies, enz.).

Artikel 13 - Leveringsfouten

De koper moet op dezelfde dag van levering of uiterlijk op de eerste werkdag na levering bij de verkoper elke claim indienen wegens leveringsfout en/of non-conformiteit van de producten in aard of kwaliteit met betrekking tot de indicaties vermeld op de bestelling. formulier. Elke klacht die na deze termijn wordt ingediend, wordt afgewezen.

De klacht kan worden ingediend door e-mail: hello@lagreentouch.fr.

Elke klacht die niet in overeenstemming met de hierboven gedefinieerde regels en binnen de termijnen wordt ingediend, kan niet in aanmerking worden genomen en ontslaat de verkoper van elke aansprakelijkheid jegens de koper.

Na ontvangst van de klacht zal de verkoper een omruilnummer aan het/de betreffende product(en) toekennen en dit per e-mail aan de koper meedelen. Het omruilen van een product kan pas plaatsvinden nadat het omruilnummer is toegekend.

In geval van een leverings- of omwisselingsfout moet elk product dat moet worden geruild of terugbetaald, in zijn geheel en in de originele verpakking aan de verkoper worden teruggestuurd, door Colissimo Aanbevolen, naar het volgende adres: 127 avenue Anatole France - 94600 Choisy le roi

De kosten voor het retourneren zijn voor rekening van de verkoper.

Artikel 14 - Productgarantie

Wettelijke garantie op conformiteit en wettelijke garantie op verborgen gebreken

De groene aanraking  garandeert de conformiteit van de goederen met het contract, waardoor de koper een verzoek kan indienen onder de wettelijke garantie van conformiteit voorzien in de artikelen L. 217-4 en volgende betekenis van de artikelen 1641 en volgende van het Burgerlijk Wetboek. In geval van implementatie van de wettelijke garantie van conformiteit wordt eraan herinnerd dat:

-  de koper profiteert van een periode van  1  week vanaf de oplevering van de woning tot handelen;

-  de koper kan kiezen tussen reparatie of vervanging van de goederen, met inachtneming van de kostenvoorwaarden voorzien in artikel L. 217-17 van de Consumentenwet;

Bovendien wordt eraan herinnerd dat:

-  de wettelijke conformiteitsgarantie geldt onafhankelijk van de hieronder aangegeven commerciële garantie;

-  de koper kan beslissen om de garantie tegen verborgen gebreken in het verkochte goed in te voeren in de zin van artikel 1641 van het Burgerlijk Wetboek.In dit geval kan hij kiezen tussen het annuleren van de verkoop of het verlagen van de prijs in overeenstemming met artikel 1644 van het Burgerlijk Wetboek.

Commerciële garantie

De verkochte producten worden eveneens gedekt door een commerciële garantie die erop gericht is de conformiteit ervan te garanderen en de terugbetaling van de aankoopprijs, de vervanging of de reparatie van de goederen te verzekeren. De garantie dekt geen gebreken die veroorzaakt zijn door abnormaal of foutief gebruik of die voortvloeien uit een oorzaak die geen verband houdt met de intrinsieke eigenschappen van de producten.

Artikel 15 - Herroepingsrecht

Volgens artikel L221-28 van de Consumentenwet, het herroepingsrecht  geldt niet voor levende of bederfelijke goederen zoals planten, kits en terraria.

Beschadigde, bevuilde of onvolledige producten worden niet geretourneerd.

Artikel 16 - Overmacht

Alle omstandigheden buiten de controle van de partijen die de uitvoering onder normale omstandigheden van hun verplichtingen verhinderen, worden beschouwd als oorzaken van vrijstelling van de verplichtingen van de partijen en resulteren in hun opschorting.

De partij die zich op bovengenoemde omstandigheden beroept, moet de andere partij onmiddellijk op de hoogte stellen van het optreden ervan, evenals van de verdwijning ervan.

Alle onweerstaanbare feiten of omstandigheden, extern aan de partijen, onvoorzienbaar, onvermijdelijk, onafhankelijk van de wil van de partijen en die ondanks alle redelijkerwijs mogelijke inspanningen door laatstgenoemden niet kunnen worden voorkomen, zullen als overmacht worden beschouwd. Als gevallen van overmacht of toevallige gebeurtenissen worden uitdrukkelijk de volgende gevallen beschouwd, naast de gevallen die doorgaans in de jurisprudentie van de Franse rechtbanken en tribunalen worden vermeld: het blokkeren van transportmiddelen of bevoorradingsmiddelen, aardbevingen, branden, stormen, overstromingen, blikseminslag, stillegging van telecommunicatienetwerken of problemen die specifiek zijn voor telecommunicatienetwerken buiten klanten.

Partijen komen samen om de impact van de gebeurtenis te onderzoeken en overeenstemming te bereiken over de voorwaarden waaronder de uitvoering van de opdracht wordt voortgezet. Indien de overmacht langer dan drie maanden duurt, kunnen deze algemene voorwaarden door de benadeelde partij worden opgezegd.

Artikel 17 - Intellectuele eigendom

De inhoud van de website blijft eigendom van de verkoper, de enige eigenaar van de intellectuele eigendomsrechten op deze inhoud.

Kopers verbinden zich ertoe geen enkel gebruik te maken van deze inhoud; elke gehele of gedeeltelijke reproductie van deze inhoud is ten strengste verboden en kan een misdrijf van namaak vormen.

Artikel 18 - Informatietechnologie en vrijheden

De door de koper verstrekte persoonlijke gegevens zijn noodzakelijk om zijn bestelling te verwerken en facturen op te maken.

Ze kunnen worden meegedeeld aan de partners van de verkoper die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering, verwerking, beheer en betaling van bestellingen.

Verwerking van informatie die via de website wordt gecommuniceerd  De groene aanraking  is aangegeven bij de CNIL.

De koper heeft een permanent recht op toegang, wijziging, rectificatie en verzet met betrekking tot informatie die hem aangaat. Dit recht kan worden uitgeoefend onder de voorwaarden en volgens de voorwaarden die op de site zijn gedefinieerd.  De groene aanraking.

Artikel 19 - Gedeeltelijke niet-validatie

Indien één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden ongeldig worden verklaard of ongeldig worden verklaard bij toepassing van een wet, een verordening of naar aanleiding van een definitieve uitspraak van een bevoegde rechtbank, behouden de overige bepalingen hun volledige werkingssfeer.

Artikel 20 - Geen afstand doen

Het feit dat een van de partijen geen voordeel haalt uit een schending door de andere partij van één van de in deze algemene voorwaarden genoemde verplichtingen, kan voor de toekomst niet worden geïnterpreteerd als een afstand van de betreffende verplichting.

Artikel 21 - Titel

In geval van interpretatieproblemen tussen een van de titels die aan het begin van de clausules staan, en een van de clausules, worden de titels als niet-bestaand verklaard.

Artikel 22 - Taal van het contract

Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn geschreven in het Frans. In geval van vertaling in één of meerdere vreemde talen zal bij betwisting enkel de Franse tekst authentiek zijn.

Artikel 23 - Bemiddeling

De koper kan in geval van een geschil zijn toevlucht nemen tot conventionele bemiddeling, in het bijzonder tot de Consumentenbemiddelingscommissie of tot bestaande sectorale bemiddelingsorganen, of tot elke alternatieve methode voor geschillenbeslechting (verzoening).

Artikel 24 - Toepasselijk recht

Deze algemene voorwaarden zijn onderworpen aan de toepassing van het Franse recht. De bevoegde rechter is de rechtbank voor geschillen waarvan het bedrag kleiner is dan of gelijk is aan € 10.000,- of het hooggerechtshof voor geschillen waarvan het bedrag groter is dan € 10.000,-.

Dit geldt zowel voor materiële regels als voor formele regels. In geval van betwisting of klacht zal de koper bij voorrang contact opnemen met de verkoper om een ​​minnelijke oplossing te bekomen.

Sectie 25  - Bescherming van persoonlijke gegevens

Verzamelde gegevens:

Persoonlijke gegevens verzameld op deze site  zijn de volgende  :

Rekening openen: bij het aanmaken van het gebruikersaccount, hun  naam,  voornaam,  e-mailadres;  telefoonnummer;  postadres;

Verbinding: Wanneer de gebruiker verbinding maakt met de website, registreert deze laatste met name zijn voor- en achternaam, verbindingsgegevens, gebruiksgegevens, locatiegegevens en betalingsgegevens.

Profiel: het gebruik van de diensten die op de website worden aangeboden  Hiermee kunt u een profiel invoeren, dat mogelijk een adres en een telefoonnummer bevat.

Betaling: als onderdeel van de betaling voor de producten en diensten die op de website worden aangeboden, registreert het financiële gegevens met betrekking tot de bankrekening of creditcard van de gebruiker.

Mededeling: wanneer de website  wordt gebruikt  om met andere leden te communiceren, kunnen gegevens over de communicatie van de gebruiker tijdelijk worden bewaard.

Koekjes: Cookies worden gebruikt als onderdeel van het gebruik van de site. De gebruiker heeft de mogelijkheid om cookies uit te schakelen via zijn browserinstellingen.

Gebruik van persoonlijke gegevens

Het doel van de persoonlijke gegevens die van gebruikers worden verzameld, is het leveren van de diensten van de website, het verbeteren ervan en het onderhouden van een veilige omgeving. Meer specifiek zijn de toepassingen als volgt  :

-   toegang tot en gebruik van de website  per gebruiker  ;

-   beheer van de werking en optimalisatie van de website  ;

-   organisatie van de gebruiksvoorwaarden van Betaaldiensten  ;

-   verificatie, identificatie en authenticatie van door de gebruiker verzonden gegevens  ;

-   het aanbieden van de mogelijkheid aan de gebruiker om te communiceren met andere gebruikers van de website  ;

-   implementatie van gebruikersondersteuning  ;

-   personalisatie van diensten door advertenties weer te geven op basis van de browsegeschiedenis van de gebruiker, afhankelijk van zijn voorkeuren  ;

-   preventie en detectie van fraude, malware (kwaadaardige software) en beheer van beveiligingsincidenten  ;

-   beheer van mogelijke geschillen met gebruikers  ;

-   het verzenden van commerciële en reclame-informatie, op basis van gebruikersvoorkeuren.

Het delen van persoonsgegevens met derden

In de volgende gevallen kunnen persoonlijke gegevens worden gedeeld met externe bedrijven  :

-   wanneer de gebruiker gebruik maakt van betaaldiensten, wordt voor de uitvoering van deze diensten de website gebruikt  heeft relaties met externe bank- en financiële bedrijven waarmee het contracten heeft afgesloten  ;

-   wanneer de gebruiker in de vrije commentaargebieden van de website informatie publiceert die toegankelijk is voor het publiek  ;

-   wanneer de gebruiker de website van een derde partij toestemming geeft om toegang te krijgen tot zijn gegevens  ;

-   wanneer de website  maakt gebruik van de diensten van dienstverleners om gebruikersondersteuning, reclame- en betalingsdiensten aan te bieden.Deze dienstverleners hebben beperkte toegang tot gebruikersgegevens, als onderdeel van de uitvoering van deze diensten, en hebben een contractuele verplichting om deze te gebruiken in overeenstemming met de bepalingen van de toepasselijke regelgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens van personeel  ;

-   indien wettelijk vereist, de website  kan gegevens verzenden om te reageren op klachten tegen de website  en voldoen aan administratieve en gerechtelijke procedures  ;

-   als de website  betrokken is bij een fusie, overname, overdracht van activa of curateleprocedure, kan het nodig zijn om alle of een deel van zijn activa, inclusief persoonsgegevens, over te dragen of te delen. In dit geval worden gebruikers geïnformeerd voordat persoonlijke gegevens worden overgedragen aan een derde partij.

Beveiliging en privacy

De website  implementeert organisatorische, technische, softwarematige en fysieke maatregelen op het gebied van digitale veiligheid om persoonsgegevens te beschermen tegen wijziging, vernietiging en ongeoorloofde toegang. Er moet echter worden opgemerkt dat internet geen volledig beveiligde omgeving en website is  kan de veiligheid van de overdracht of opslag van informatie via internet niet garanderen.


Implementatie van gebruikersrechten

In overeenstemming met de regelgeving die van toepassing is op persoonsgegevens, beschikken gebruikers over de volgende rechten, die zij kunnen uitoefenen door hun verzoek in te dienen op het volgende adres: contact@lagreentouch.fr.

  • het recht op toegang  : zij kunnen hun recht op toegang uitoefenen om kennis te nemen van de persoonsgegevens die hen betreffen.  In dit geval, vóór de uitvoering van dit recht, de website  kan om een ​​bewijs van de identiteit van de gebruiker vragen om de juistheid ervan te verifiëren.
  • het recht op rectificatie  : als de persoonlijke gegevens in het bezit zijn van de website  onjuist zijn, kunnen zij verzoeken dat de informatie wordt bijgewerkt.
  • het recht om gegevens te verwijderen  : Gebruikers kunnen verzoeken om verwijdering van hun persoonlijke gegevens, in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming.
  • het recht op beperking van de verwerking  : gebruikers kunnen de website opvragen  om de verwerking van persoonsgegevens te beperken in overeenstemming met de hypothesen voorzien door de AVG.
  • het recht om bezwaar te maken tegen de gegevensverwerking  : gebruikers kunnen bezwaar maken tegen de verwerking van hun gegevens in overeenstemming met de hypothesen waarin de AVG voorziet.
  • het recht op portabiliteit  : zij kunnen beweren dat de website  geeft hen de persoonlijke gegevens die aan hen zijn verstrekt om ze naar een nieuwe website te verzenden.

Evolutie van deze clausule

De website  behoudt zich het recht voor om op elk moment wijzigingen aan te brengen in deze clausule met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens. Als er een wijziging wordt aangebracht in deze clausule inzake de bescherming van persoonsgegevens, zal de website  verbindt zich ertoe de nieuwe versie op haar site te publiceren.De website  zal de gebruikers ook per elektronische post op de hoogte stellen van de wijziging, binnen een termijn van minimaal 15 jaar  dagen vóór de ingangsdatum. Als de gebruiker het niet eens is met de voorwaarden van de nieuwe formulering van de clausule inzake de bescherming van persoonsgegevens, heeft hij de mogelijkheid om zijn account te verwijderen.

Bijlage:

Herroepingsformulier

(in te vullen door de consument,

en te verzenden per aangetekende brief met ontvangstbevestiging,

binnen een periode van maximaal 14 dagen na de datum van afsluiting van het servicecontract)

Herroepingsformulier

Ter attentie van:

Milly en Co

gevestigd op: 127 avenue Anatole Frankrijk - 94600 Choisy le roi

e-mailadres: hello@lagreentouch.fr

Hierbij breng ik u op de hoogte van mijn herroeping van het contract met betrekking tot de levering van de dienst, besteld op: .........

Voor- en achternaam van de consument: .................

Consumentenadres: .................

Datum : .................

Handtekening van de consument

__________________________________________________________________________________

Bijlagen

Consumentencode

Artikel L. 217-4: “De verkoper levert goederen in overeenstemming met het contract en is aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat op het moment van levering.

Hij is eveneens aansprakelijk voor conformiteitsgebreken die voortvloeien uit de verpakking, de montage-instructies of de installatie, wanneer dit krachtens de overeenkomst zijn verantwoordelijkheid is geweest of onder zijn verantwoordelijkheid is uitgevoerd.”

Artikel L. 217-5: “Het pand voldoet aan het contract:

1°  Als het geschikt is voor het gebruik dat gewoonlijk van soortgelijke goederen wordt verwacht en, indien van toepassing:

- als het overeenkomt met de door de verkoper gegeven beschrijving en de eigenschappen bezit die deze laatste aan de koper heeft gepresenteerd in de vorm van een monster of model;

- als het de kwaliteiten biedt die een koper legitiem mag verwachten, gelet op de publieke verklaringen van de verkoper, de producent of zijn vertegenwoordiger, met name in reclame of etikettering;

2°  Of als het de kenmerken heeft die in onderling overleg tussen de partijen zijn gedefinieerd, of geschikt is voor een speciaal gebruik dat door de koper wordt gezocht, onder de aandacht van de verkoper wordt gebracht en dat deze laatste heeft aanvaard.”

Artikel L. 217-6:  “De verkoper is niet gebonden aan de publieke verklaringen van de producent of zijn vertegenwoordiger als vaststaat dat hij ze niet kende en niet rechtmatig in de positie was om ze te kennen.”

Artikel L. 217-7:  “Conformiteitsgebreken die binnen een termijn van vierentwintig maanden na de levering van de goederen optreden, worden vermoed te bestaan ​​op het moment van levering, tenzij het tegendeel wordt bewezen bestrijdt dit vermoeden als het niet verenigbaar is met de aard van de goederen of het vermeende gebrek aan overeenstemming.”

Artikel L. 217-8: “De koper heeft het recht te eisen dat de goederen aan de overeenkomst beantwoorden. Hij kan de conformiteit echter niet betwisten door zich te beroepen op een gebrek dat hij kende of niet had kunnen negeren toen hij de overeenkomst aanging. Hetzelfde geldt wanneer het gebrek zijn oorsprong vindt in de materialen die hij zelf heeft geleverd.”

Artikel L. 217-9: “In geval van gebrek aan overeenstemming kiest de koper tussen reparatie en vervanging van de goederen. De verkoper mag echter niet volgens de keuze van de koper handelen als deze keuze kosten met zich meebrengt die kennelijk niet in verhouding staan ​​tot de andere. methode, rekening houdend met de waarde van de goederen of de omvang van het gebrek. Hij is dan verplicht om, tenzij dit onmogelijk is, te werk te gaan volgens de methode die niet door de koper is gekozen.”

Artikel L. 217-10:  “Indien reparatie en vervanging van de goederen onmogelijk zijn, kan de koper de goederen retourneren en de prijs laten terugbetalen, of de goederen houden en een deel van de prijs terugkrijgen. Voor hem staat dezelfde mogelijkheid open: 1° Indien de krachtens artikel L. 217-9 gevraagde, voorgestelde of overeengekomen oplossing niet kan worden uitgevoerd binnen de maand na de klacht van de koper; 2° Of indien deze oplossing niet mogelijk is zonder grote hinder voor hem, rekening houdend met de aard van het goed en het beoogde gebruik. De verkoop kan echter niet worden geannuleerd als het gebrek aan overeenstemming gering is.”

Artikel L. 217-11: De toepassing van de bepalingen van de artikelen L. 217-9 en L. 217-10 gebeurt zonder kosten voor de koper. Deze zelfde bepalingen staan ​​de toekenning van schadevergoeding niet in de weg.

Artikel L. 217-12: “De actie die voortvloeit uit het gebrek aan overeenstemming verstrijkt twee jaar vanaf de levering van de goederen.”

Artikel L. 217-13: "de bepalingen van deze afdeling ontnemen de koper niet het recht om de actie uit te oefenen die voortvloeit uit herroepingsgebreken zoals deze voortvloeit uit de artikelen 1641 tot 1649 van het Burgerlijk Wetboek of enige andere actie van contractuele of buitencontractuele aard die hij erkend door de wet."

Artikel L. 217-14: "De regresvordering kan door de eindverkoper worden uitgeoefend tegen de opeenvolgende verkopers of tussenpersonen en de producent van de roerende lichamelijke zaken, volgens de beginselen van het burgerlijk wetboek.

Artikel L. 217-15: "De commerciële garantie betekent elke contractuele verbintenis van een professional jegens de consument met het oog op terugbetaling van de aankoopprijs, vervanging of reparatie van het goed of het verlenen van enige andere dienst met betrekking tot het onroerend goed, naast zijn wettelijke verplichtingen gericht op het garanderen van de conformiteit van het onroerend goed.
De commerciële garantie is het voorwerp van een schriftelijk contract, waarvan een kopie aan de koper wordt overhandigd.
Het contract specificeert de inhoud van de garantie, de voorwaarden voor de uitvoering ervan, de prijs, de duur ervan, de territoriale omvang ervan, evenals de naam en het adres van de garant.
Bovendien vermeldt het duidelijk en nauwkeurig dat de verkoper, onafhankelijk van de commerciële garantie, gebonden blijft aan de wettelijke garantie van overeenstemming vermeld in de artikelen L. 217-4 tot L. 217-12.  en die met betrekking tot gebreken aan het verkochte goed, onder de voorwaarden voorzien in de artikelen 1641 tot 1648  en 2232 van het Burgerlijk Wetboek.
De bepalingen van de artikelen L. 217-4, L. 217-5, L. 217-12 en L. 217-16  evenals artikel 1641 en de eerste paragraaf van artikel 1648 van het Burgerlijk Wetboek worden volledig weergegeven in het contract.
Bij niet-naleving van deze bepalingen blijft de garantie geldig. De koper heeft het recht hiervan te profiteren."

Artikel L. 217-16: “Wanneer de koper van de verkoper, in de loop van de commerciële garantie die hem werd toegekend bij de verwerving of reparatie van roerende goederen, een herstelling vraagt ​​die door de garantie gedekt wordt, wordt elke periode van immobilisatie van minstens zeven dagen opgeteld bij de duur van de garantie die nog liep.

Deze termijn loopt vanaf het verzoek tot tussenkomst van de koper of het ter reparatie beschikbaar stellen van de betreffende zaak, indien deze terbeschikkingstelling volgt op het verzoek tot tussenkomst.”

Burgerlijk Wetboek

Sectie 1641: “De verkoper is gebonden aan de garantie voor verborgen gebreken in het verkochte die het ongeschikt maken voor het gebruik waarvoor het bestemd is, of die dit gebruik zodanig beperken dat de koper het niet zou hebben verkregen, of zou hebben verkregen slechts een lagere prijs zou krijgen als hij ervan op de hoogte was geweest.”

Artikel 1648: “De actie die voortvloeit uit herroepingsgebreken moet door de koper worden ingesteld,  binnen twee jaar na ontdekking van het gebrek. In het geval voorzien in artikel 1642-1 moet de vordering, op straffe van uitsluiting, worden ingesteld binnen het jaar volgend op de datum waarop de verkoper kan worden ontslagen van gebreken of gebreken van zijn mede-eigendom.  nformiteit” duidelijk.