Beter dan bloemen, geef je moeder een duurzame kamerplant! Anticipeer op uw bestelling en laat deze vlak voor de grote dag bezorgen

Idées cadeaux durable pour un Noël mémorable

Genieten kortingen tot 15% dankzij ons nieuwe, meer verantwoorde model

VEEL GESTELDE VRAGEN

PLANTEN

Ik heb een beschadigde plant ontvangen, wat moet ik doen ?

Als uw plant na ontvangst van uw bestelling beschadigd is, maak er dan een foto van en schrijf ons een bericht op hello@lagreentouch.fr zodat een diagnose kan worden gesteld.

Hoe lang heb ik garantie op mijn plant ?

Vanaf ontvangst van uw bestelling heeft u een week garantie op uw plant. Deze garantie dekt gevallen waarin de plant tijdens de levering ziekte vertoont of aanzienlijke schade oploopt. Als u uw plant echter direct na ontvangst van uw pakket heeft verpot, aanvaarden wij daarna geen verantwoordelijkheid voor de gezondheidstoestand ervan.

Hoe onderhoud ik mijn plant ?

In uw pakket zit een onderhoudsboekje met gedetailleerd advies. Raadpleeg het boekje voor informatie over de juiste watergift en de locatie van uw plant. Voor specifiek advies zoals verpotten, bemesten of vermeerderen, zie onze rubriek “Verzorgingsbladen per variëteit”. Voor meer specifieke vragen kunt u een foto van uw plant maken en deze opsturen naar hello@lagreentouch.fr, zullen we dus een nauwkeurige diagnose kunnen stellen.

Hoe lang kan mijn plant in de doos blijven ?

Planten kunnen maximaal 72 uur in de doos blijven, maar langer wordt niet aanbevolen. De aanwezigheid van licht is essentieel om planten zichzelf te laten voeden. Een langdurig gebrek aan licht kan negatieve gevolgen hebben voor de gezondheid van uw plant. Zorg ervoor dat u bij ontvangst van uw pakket de doos opent, de planten voorzichtig uit de verpakking haalt, water geeft en op een lichte plaats zet, zonder direct contact met de zon.

Hoe wordt mijn plant verpakt ?

We besteden veel zorg aan het verpakken van uw plant in onze milieuvriendelijke dozen, ontworpen om te worden gerecycled. Er zijn beschermende maatregelen in het pakket inbegrepen om ervoor te zorgen dat de plant op zijn plaats blijft tijdens de reis van onze werkplaats naar uw huis. Als u bij aankomst problemen ondervindt, maak dan foto's van het pakket en de plant zodra deze uit de verpakking is gehaald. Neem vervolgens contact met ons op via hello@lagreentouch.fr ! Wij onderzoeken de situatie zorgvuldig en bieden u zo snel mogelijk een passende oplossing.

Waar komen de planten vandaan ?

Onze planten worden zorgvuldig geselecteerd door onze plantenexperts. We werken samen met producenten in Frankrijk en Europa, die kwaliteitsplanten aanbieden, op een ecologisch verantwoorde manier.

Is het nodig om mijn plant bij ontvangst te verpotten ?

Het wordt aanbevolen om enkele weken te wachten voordat u uw plant verpot. Bepaalde soorten zijn inderdaad gevoelig voor veranderingen in het milieu en onmiddellijk verpotten kan schadelijke gevolgen hebben voor hun gezondheid. Je planten hebben tijd nodig om zich aan te passen aan hun nieuwe omgeving. We raden u aan om tot volgend voorjaar te wachten voordat u uw planten gaat verpotten. Als uw plant echter vóór deze periode tekenen vertoont die erop wijzen dat hij moet worden verpot, nodigen wij u uit om hem te verpotten.

Zijn de plantenbakken bij mijn plant inbegrepen ?

De op de foto's getoonde plantenpotten zijn niet bij de plant inbegrepen. De planten worden verzonden in hun originele kweekpot.

LEVERING

Ik heb slechts een deel van mijn bestelling ontvangen, wat moet ik doen ?

Het kan voorkomen dat uw bestelling in meerdere pakketten wordt geleverd en dat het tweede trackingnummer niet in uw besteloverzicht wordt vermeld. Wij nodigen u uit om contact met ons op te nemen via hello@lagreentouch.fr door uw bestelnummer op te geven. Hierdoor kunnen wij uw pakket lokaliseren en u het trackingnummer geven dat bij het tweede pakket hoort.

Ik zal afwezig zijn tijdens de bevalling, wat moet ik doen ?

Bij afwezigheid tijdens de bezorging zijn er verschillende mogelijkheden voor u. U kunt uw pakkettracking gebruiken om een ​​latere bezorging in te plannen op een datum die u uitkomt. Ook is het mogelijk om afleverinstructies voor de bezorger toe te voegen, zodat hij/zij je pakket kan afgeven bij een afleverpunt, bij een buurman of bij je voogd. Dus ook als u niet aanwezig bent, kunt u uw pakketje zonder zorgen in ontvangst nemen.

Wat moet ik doen als mijn bestelling is afgeleverd op een afleverpunt, maar ik kan deze niet ophalen ?

Als u uw artikelen niet kunt ophalen bij het afhaalpunt en de afhaaltermijn van 14 dagen is verstreken, wordt het pakket naar ons geretourneerd. Indien uw bestelling geen planten bevat, zijn er twee opties mogelijk:

1. U wenst uw bestelling niet nogmaals te ontvangen: wij kunnen de producten terugbetalen, met uitzondering van de bezorgkosten.

2. U wilt uw bestelling ontvangen: hiervoor zijn extra bezorgkosten nodig.

Indien uw bestelling echter uit planten bestaat, is het belangrijk er rekening mee te houden dat deze planten in slechte staat bij ons in de werkplaats aankomen. Omdat het om levende producten gaat, zullen de planten na deze periode helaas niet overleven zonder water of licht. In dit geval kan een terugbetaling niet worden overwogen. Als u de bestelling retour wilt ontvangen, moet u de verzendkosten en plantkosten opnieuw betalen.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling ?

Bij uw bestelling heeft u een leverdatum gekozen waar wij naar streven. Het is echter belangrijk op te merken dat er af en toe vertragingen in de levering kunnen optreden die buiten onze controle liggen. Als u vragen heeft over de locatie van uw pakket, neem dan gerust contact met ons op via hello@lagreentouch.fr !

Hoe kan ik mijn levering volgen ?

Nadat uw bestelling is verzonden, heeft u een e-mail ontvangen van de vervoerder met daarin een trackingnummer. Wij nodigen u uit om op dit nummer te klikken om uw levering te volgen. Soms kan deze e-mail in uw map met ongewenste e-mail of spam terechtkomen.

Het product dat ik heb ontvangen komt niet overeen met mijn bestelling.

Als de inhoud van uw pakket niet overeenkomt met wat u heeft besteld, maak dan een foto van de inhoud van het pakket en stuur deze met uw bestelnummer naar hello@lagreentouch.fr. Nous zal binnen 24 uur reageren (behalve in het weekend en op feestdagen). Als u na enkele dagen nog geen reactie van ons heeft ontvangen, controleer dan eerst uw spam- of junkmail voordat u opnieuw contact met ons opneemt.

Is het mogelijk om mijn plant terug te sturen ?

De herroepingstermijn geldt niet voor het retourneren van kamerplanten. Omdat het om levende producten gaat, kunnen de planten na aankomst in onze werkplaats niet meer geretourneerd worden.

Er staat dat mijn bestelling is afgeleverd, maar ik heb deze niet ontvangen. Wat u moet doen ?

Als uw pakkettracking aangeeft dat de bezorging heeft plaatsgevonden, maar u uw pakket niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via hello@lagreentouch.fr en met vermelding van uw bestelnummer. Voordat u dit doet, raden wij u aan uw directe omgeving te controleren, vooral bij uw buren of uw verzorger.

Wat zijn de bezorgkosten ?

De bezorgkosten worden berekend op basis van uw geografische locatie. Wij raden u aan uw winkelmandje af te ronden door uw contactgegevens in te voeren. Hierdoor worden de kosten automatisch berekend voordat tot betaling wordt overgegaan.

Ik wil mijn bestelling annuleren, is dit mogelijk ?

Als u uw bestelling wilt annuleren, nodigen wij u uit om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via hello@lagreentouch.fr met uw bestelnummer. Als u echter enkele uren na het plaatsen van uw bestelling contact met ons opneemt en deze al in voorbereiding is, kunnen wij deze helaas niet annuleren.

Ik heb het verkeerde afleveradres ingevoerd. Hoe u dit kunt wijzigen ?

Als u een fout heeft gemaakt bij het doorgeven van uw adres, raden wij u ten zeerste aan om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via hello@lagreentouch.fr, met vermelding van uw bestelnummer. Als uw bestelling al is verzonden, kunnen wij deze niet meer wijzigen. Om uw adreswijziging door te geven, dient u persoonlijk contact op te nemen met de vervoerder.

Welke zorg moet ik besteden aan mijn plant bij ontvangst van mijn bestelling ?

Zodra u uw pakket ontvangt, raden wij u aan uw plant zorgvuldig uit te pakken. Zorg er ook voor dat u de potgrond ongeveer 2 tot 3 cm diep aanraakt om te beoordelen of er water nodig is. Afhankelijk van de variëteit kunt u, als de grond vochtig is, een paar dagen wachten voordat u water geeft. Als de grond droog is, betekent dit dat het tijd is om water te geven. Je kunt de plant op een lichte plek zetten zonder directe blootstelling aan zonlicht, zodat de plant weer op krachten komt. In uw pakket zit een verzorgingsgids, waarin u al onze aanbevelingen voor de verzorging van uw plant kunt vinden.

Mijn plant is een paar dagen te laat, wat moet ik doen ?

Onze teams streven ernaar om uw bestelling zo snel mogelijk te verzenden om de door u gekozen leverdatum te halen. De levertijden zijn echter afhankelijk van de bezorgers waarmee we samenwerken, en helaas hebben we geen directe controle over hun activiteiten. Eventuele vertragingen in de levering vallen niet onder onze verantwoordelijkheid. Als u echter vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via hello@lagreentouch.fr en met vermelding van uw bestelnummer. Hierdoor kunnen wij uw pakket lokaliseren en u de benodigde informatie teruggeven.

TERRARIUM

Waarom een ​​terrarium kopen ?

Het terrarium is een uitstekende optie voor mensen zonder groene vingers of voor mensen met een druk leven. Dit mini-ecosysteem vereist geen onderhoud, waardoor het een eenvoudige manier is om een ​​natuurlijk tintje aan uw omgeving en interieurontwerp te geven.

Hoe een terrarium-ecosysteem werkt ?

Als het terrarium gesloten is, stijgt de temperatuur van de pot, waardoor de planten gaan zweten. Waterdamp stroomt langs de muren naar beneden en bereikt vervolgens het wortelsysteem in de grond en voedt de plant. De luchtvochtigheid blijft hierdoor hoog en het is niet nodig om extra water te geven. Vind meer informatie hier

Ik heb zojuist mijn terrarium ontvangen, hoe moet ik het onderhouden ?

Open het terrarium na ontvangst thuis 24 uur, zodat het kan acclimatiseren aan de nieuwe omgeving en sluit het daarna. Als er in de daaropvolgende weken veel condensatie op de muren zit, open deze dan een paar uur per dag totdat deze zich stabiliseert. Vind meer informatie hier

Het schuim wordt geel, wat te doen ?

Verwijder het mos uit het terrarium en plaats het in een grote kom met water op kamertemperatuur; na 30 minuten moet het weer groen worden. Als dit niet het geval is, heeft het niet de nodige vochtigheid om zich te ontwikkelen. Als u het mos niet uit het terrarium kunt verwijderen, week het dan in water en laat het terrarium 24 uur open staan.

Mijn terrarium condenseert, wat te doen ?

Als er grote waterdruppels op de wanden van de pot zitten, moet u het terrarium 1 uur per dag openen om de luchtvochtigheid te verlagen. Als dit na een week niets verandert, zul je hem moeten verplaatsen (staat hij te dicht bij een muur? te dicht bij een televisie?). Als het een lichte condensatie is, is dit volkomen normaal. U kunt de klep gesloten laten.

Mijn planten raken de wanden van de pot, wat moet ik doen ?

Snijd de bladeren aan de basis af wanneer ze de zijkanten van de pot raken. Verwijder eventuele gevallen bladeren of verwijder beschadigde bladeren. Laat de deksel vervolgens een paar uur open staan, zodat de planten goed kunnen genezen.

Er zijn insecten aanwezig in mijn terrarium, wat te doen ?

Muggen : Wij raden u aan om zoveel mogelijk te verwijderen, vervolgens een doek in etherische olie van citroengras of basilicum te weken en er ten slotte voorzichtig de bovenkant van de pot mee te wrijven.

Slakken, slakken : Verwijder ze zodat ze zich niet voeden met uw planten.

Wolluis, rode spin : Schadelijk voor uw planten en uw terrarium! Het is absoluut noodzakelijk om ze snel te behandelen met zwarte zeep of een insecticide.

Er zit schimmel in mijn terrarium, wat moet ik doen ?

Is het u opgevallen dat zich een donzige, witte aanslag op uw planten of op de grond heeft afgezet? Dit is een teken van een te hoge luchtvochtigheid en een gebrek aan licht. Verwijder de schimmel met een schone doek en snij de aangetaste bladeren af. Laat uw terrarium vervolgens 48 uur open staan ​​en plaats het in het licht.

De bladeren van mijn planten vallen, worden geel of bruin, wat te doen ?

Overtollig of gebrek aan water (als de grond droog is, rehydrateer dan het mos en je compositie, integendeel, als je ecosysteem doorweekt is, laat het dan een paar uur open staan ​​en sluit het dan).

Gebrek aan licht (als dit het geval is, verplaats dan uw miniatuurtuin en breng deze zo dicht mogelijk bij het raam).

Bruine vlekken (vaak veroorzaakt door een schimmel; verwijder de aangetaste bladeren en laat uw terrarium een ​​paar dagen open staan ​​totdat de vochtigheid verdampt is).

Hoe lang is mijn terrarium gegarandeerd ?

Als u 1 maand geleden of minder een terrarium bij ons heeft gekocht, kunnen wij uw planten gratis vervangen of het terrarium opnieuw inrichten, afhankelijk van het probleem. Als het langer dan 1 maand geleden is of als uw terrarium uit een andere winkel komt, kunnen wij u ter plaatse of per e-mail een offerte geven voor het vervangen van uw terrarium.

Ik wil mijn terrarium graag ruilen of terugkrijgen.

Bent u niet tevreden met het door u gekozen terrarium, dan heeft u de mogelijkheid om dit terrarium om te ruilen of binnen 1 week uw geld terug te krijgen als het terrarium intact is.

KOKEDAMA

Waarom een ​​Kokedama kopen ?

Het brengt een exotische, zen, ontspannende en uiteraard groene toets in uw interieur. Hij kan vele jaren meegaan en heeft niet veel onderhoud nodig (de bol slechts 5-10 minuten halverwege in een grote bak met water baden, afhankelijk van het seizoen, 1 tot 2 keer per week).

Wat is een Kokedama ?

"Koke" verscheen in de jaren negentig in Japan en betekent mos en "dama" een bal, een bol maar ook iets kostbaars. Het bestaat uit een bol mos gevuld met voedingskleisubstraat, waarop een plant rust.

Hoe onderhoud je een Kokedama ?

Je kokedama wordt geleverd met een onderhoudshandleiding, maar is gemakkelijk te onderhouden. Hier zijn al onze tips:

Water geven : Geef uw kokedama water als de mosbol begint uit te drogen of uit te dunnen.

Frequentie : Ongeveer 1 tot 2 keer per week in de winter en 2 tot 3 keer per week in de zomer.

Methode : Wissel af met vernevelen en water geven, direct op de mosbol tot deze zeer vochtig wordt.

Waar en hoe plaats ik mijn Kokedama in mijn interieur ?

1. Ophangen met een touwtje.

2. Geplaatst op een decoratief object (boeken, kiezelstenen, enz.) om het te verfraaien.

3. Plat op een plank of meubelstuk geplaatst in een woonkamer, een entree, een kantoor... vrijwel overal, zolang het wordt blootgesteld aan indirect licht, ver van een warmtebron of tocht.

DIY-KIT

Hoe maak ik mijn terrarium ?

Bij uw terrariumpakket ontvangt u bovendien een handleiding waarmee u stap voor stap uw terrarium kunt samenstellen. Hiervindt u ook alle gedetailleerde stappen om uw terrarium te ontwerpen.

Ik heb geen groene vingers, kan ik mijn terrarium onderhouden ?

Maak je geen zorgen, een terrarium maken is voor iedereen toegankelijk. Als u de verschillende stappen zorgvuldig volgt, is er geen probleem! Vind onze instructievideo's op ons kanaal YouTube.

Hoe lang heb ik garantie op mijn terrariumkit ?

De planten en mos hebben een garantie van 1 week na ontvangst van het terrariumpakket bij u thuis. Als ze in slechte staat zijn, stuur ons dan een foto naar hello@lagreentouch.fr.

ACCESSOIRES

Hoe lang zijn de accessoires gegarandeerd ?

Op onze accessoires (defect, kapot, beschadigd) bieden wij 1 week garantie. Wij nodigen u uit om contact met ons op te nemen via hello@lagreentouch.fr avec een foto of video van het product en uw bestelnummer.

Ik wil mijn product ruilen of retourneren, wat moet ik doen ?

Green Touch biedt één week garantie op al onze accessoires. Als u een product wilt retourneren, kunt u dit terugsturen naar onze Werkplaats. Retourkosten worden door ons niet vergoed.

Neem contact met ons op

Als het antwoord op uw vraag niet tussen onze veelgestelde vragen staat, nodigen wij u uit dit formulier in te vullen. Wij reageren binnen 24 uur (met uitzondering van weekends en feestdagen).